Referenser

Anna, 33 år

Annas mål var att komma i form och känna sig nöjd med sig själv. Att bli starkare och mer fit. På våra 12 veckor tillsammans så gick hon ner 7,6 kg och minskade 17 cm runt naveln och 8 cm runt rumpan.

”Tack för allt Helena!! Du får en verkligen att känna sig bekväm, för mig har det hela tiden känts bra att veta att du vet hur det känns att inte vara i toppform. Och du är en stor inspiration för mig! Tack!”

 

Annas egna ord:

Hur kom du i kontakt med Helena Benedicks Din personliga tränare?

Vi jobbade tillsammans för flera år sedan. Hittade sedan varandra på fb och jag tog kontakt när Helena hade ett erbjudande om Midsommarformen

 

Hur har Helena Benedicks Din personliga tränare hjälpt dig?

Helena har gett mig den spark i baken som jag behövde för att ta tag i mig själv. Jag hade under lång tid varit missnöjd med hur jag såg ut och kände mig. Att få ett kostschema och träningsschema har gjort att jag känt mig tvungen att prestera då jag annars bara hade legat hemma i soffan och inte gjort något. Jag behöver ett visst mått av press för att inte bara lägga av.

 

Hur har samarbetet med Helena Benedicks Din personliga tränare påverkat just dig? Några för/nackdelar?

Jag har fått se hur min kropp reagerar, hur den mår och hur jag känner mig när jag äter bra och rör på mig. Min kropp säger till direkt när jag äter något som jag inte borde vilket är väldigt fräckt, har aldrig märkt eller tänkt på det tidigare. Enda nackdelen är väl att Helena och jag bor så långt ifrån varandra annars hade jag anlitat henne som pt irl direkt! Hade det inte varit för Helena hade jag fortfarande sett ut och känt mig lika som innan. Är så glad att jag investerade i mig själv, resultatet är värt så mycket mer än jag kunnat tro.

 

Vad ska du göra nu? Några planer och tankar om framtiden?

Planen är att fortsätta tänka på vad jag äter och fortsätta röra på mig. Jag vill aldrig gå upp i vikt igen och känner att jag nu har verktygen för att kunna behålla min form och även förbättra den. Jag har även planer på att anlita en pt för att få hjälp på gymmet, känner mig fortfarande inte bekväm där så jag hoppas att en pt kan råda bot på det. 

Tack för allt Helena!! Du får en verkligen att känna sig bekväm, för mig har det hela tiden känts bra att veta att du vet hur det känns att inte vara i toppform. Och du är en stor inspiration för mig! Tack!

// Anna

#stop

Maja, 34 år

Det här är Maja och hennes mål var att må bra i sig själv och känna sig tillfreds med sin kropp. På 12 veckor gick hon ner 9 kg, minskade 4,5 cm runt midjan och 6 cm runt rumpan.

 

Majas egna ord:

Hur kom du i kontakt med Helena Benedicks Din personliga tränare?

Vi är kollegor.

 

Hur har Helena Benedicks Din personliga tränare hjälpt dig?

Hjälpen bestod i ett kostschema anpassad efter mina behov och min vardag, samt ett träningsschema. Jag har gått ner i vikt, jag har lärt mig hantera mat och att inte ta i. Jag har lärt mig många nya övningar vilket har öppnat mina ögonen för att på egen hand lära mig fler övningar och variationer, och smått lägga upp egna program. Resultaten består inte enbart av viktnedgången, utan även i progressionen i min träning, både styrketräningen och cardio.

 

Hur har samarbetet med Helena Benedicks Din personliga tränare påverkat just dig? Några för/nackdelar?

Det har kickat i gång min träningslusta. Att få se klara och tydliga resultat, att känna sig mer pigg och starkare i kroppen, kickar i gång motivationen. Helena har funnits där och svarat på mängder av mina frågor, och hon har visat alternativ, men det var alltid upp till mig att ta besluten och genomföra arbetet. Vilket var/är viktigt för mig, då jag själv egentligen inte velat att någon ska säga åt mig vad och hur på ett militäriskt sätt. Helena har gett mig verktygen, och det har varit upp till mig själv att ta ansvar att nyttja och använda kunskaperna.
Jag ser inga nackdelar i detta samarbetet.

 

Vad ska du göra nu? Några planer och tankar om framtiden?

Jag fortsätter med träningsschemat, ökat något i mängden av styrketräning för att bygga mer styrka och tonar fram mer på kroppen. Jag fortsätter med min löpning. När det kommer till maten så pågår ett ständigt arbete inom mig, i form att inte ta i när jag äter, samt att inte äta under principen kaka på kaka. Jag kommer under sommaren äta mer fritt, men ha mitt kostschema i bakhuvudet. Troligtvis återvänder jag till kostschemat till antigen efter semestern eller till hösten. Kostschemat för mig har inneburit regelbundenhet och måttlighet, så det är det jag vill bibehålla. Tack för den här tiden, men jag har ju kvar dig som PT, så du blir inte av med mig.

Maria, 33 år

Det här är min klient Maria. Hennes mål var att tappa 8-10 kg i vikt, bli fastare i kroppen, hitta en livsstil som är hållbar med träning och mat i förhållande till hur hennes liv ser ut.

Av våra 12 veckor tillsammans så kunde hon bara träna 3-4 veckor. Hon hade skadat korsbandet och inväntade operation, sedan var hon sjuk under väldigt lång tid. Men hon såg till att sköta kosten och då får man resultat ändå. Minus 6,8 kg på vågen och 14 cm i midjan!

”Tack för att du har hjälpt mig att återfå lusten till att hitta till den kropp jag vill ha och också fått mig att inse på riktigt att det är jag själv som påverkar resultatet!”

 

Marias egna ord:

Hur kom du i kontakt med Helena Benedicks Din personliga tränare?

Helena dök upp i mitt flöde på Facebook som förslag på sida att besöka. Jag gick in och läste och kontaktade henne via Messenger och sedan vidare kontakt via mail. Jag fick snabbt svar.

 

Hur har Helena Benedicks Din personliga tränare hjälpt dig?

Jag fick hjälp med träningsschema och matsschema enligt ett upplägg som passade mina förutsättningar med varannanveckaliv med yngre barn och korsbandsskada. Jag har under tiden också fått lite råd och stöd samt pepp. Med hjälp av Helena har jag också förstått att maten påverkar jättemycket och att det inte handlar om att äta lite utan att äta mycket men rätt. En viktnedgång har aldrig varit enklare och mer hälsosam och aldrig har jag ätit så mycket som under dessa 12 veckor. Hon harr fått mig att tänka om!

 

Hur har samarbetet med Helena Benedicks Din personliga tränare påverkat just dig? Några för/nackdelar?

Vet inte riktigt hur det påverkat mig...kanske just som jag skrivit ovan. Jag har tänkt om och börjat intressera mig mer för rätt typ av mat. Jag kommer inte tveka att ta hjälp av någon senare när jag kört fast i min träning och utveckling.

 

Vad ska du göra nu? Några planer och tankar om framtiden?

Nu ska jag operera mitt knä och starta om med rehabilitering. Sen ska jag åter igen försöka att hitta tillbaka till träningen samt finna något nytt som kan väcka lust i mig. Testa en ny bollsport kanske. Jag skall starta på nytt med styrketräning och stärka min kropp och jag skall gå ner något kilo ytterligare och sedan behålla min nya livsstil och vikt. Jag ska må bra och vara stolt över mig själv och faktiskt uppskatta min kropp. Jag skall också ta itu med mitt ibland märkliga förhållande till mat och jobba på att inte få dåligt samvete så fort jag äter.

Emelia, 22 år

Emelia kontaktade mig för att hon ville gå ner i vikt så att hon skulle bli nöjd med sitt utseende. Hon ville också få bättre hållning och bli starkare. På 12 veckor gick hon ner 11,9 kg och minskade 15,5 cm i midjan.

”Jag tycker det har gått väldigt bra! Över förväntan. Jag var inställd på att behöva gå lite småhungrig varje dag men så har det ju verkligen inte varit! Jag tycker jag har fått mycket bättre resultat än jag vågade hoppas på”

 

Emelias egna ord:

Hur kom du i kontakt med Helena Benedicks Din personliga tränare?

Jag följde henne på instragram och såg att hon skulle börja med online coaching, något jag funderat på ett tag. När jag såg det så tänkte jag att är det någon som ska hjälpa mig så är det hon. :)

 

Hur har Helena Benedicks Din personliga tränare hjälpt dig?

Hon har hjälp mig hitta en helt ny livsstil som jag trivs väldigt bra med. Hon har motiverat och peppat mig varje vecka och svarat (väldigt snabbt och bra) på de olika frågorna som dykt upp under tiden.

 

Hur har samarbetet med Helena Benedicks Din personliga tränare påverkat just dig? Några för/nackdelar?

Väldigt bra! Hjälpt mig hitta träningsglädje, jag tycker nu att det är roligt att träna och inte bara ett "måste". Jag trivs mer med mig själv, har fått bättre hållning och känner mig friskare i kroppen. Jag har inte längre ont i ryggen vilket jag hade dagligen innan. Jag har fått en helt ny livsstil som jag trivs väldigt bra med.

 

Vad ska du göra nu? Några planer och tankar om framtiden?

Jag kommer fortsätta äta bra och träna och se vart det tar mig. :)

Malin, 44 år

Malin hade som mål att se mer tränad ut, minska i fettmängd. Få någorlunda magmuskler, minska omkretsen runt låren och få en vältränad rumpa. På 8 veckor minskade Malin 8,7 kg i vikt och 13 cm i midjan.

”Har fått stor lust att hjälpa andra i samma sits som mig och är så glad över min nya kropp. STORT TACK Helena!!! Du är en jättebra pt och en enorm förebild”

 

Malins egna ord:

Hur kom du i kontakt med Helena Benedicks Din personliga tränare?

Kom i kontakt med henne genom annons på Fb , kände ju till henne innan och hennes egen inspirerande resa

 

Hur har Helena Benedicks Din personliga tränare hjälpt dig?

Genom kost och träningsscheman och pepp!

 

Hur har samarbetet med Helena Benedicks Din personliga tränare påverkat just dig? Några för/nackdelar?

Medveten och peppad av hennes viktresa och vill ju själv oxå bli klar med mina studier till pt. Fördelar är att jag får idéer till mina arbetssätt till pt och själv är i god form
Nackdelar inga.

 

Vad ska du göra nu? Några planer och tankar om framtiden?

Jag ska fortsätta träna och äta rätt, känns som om jag har hittat min livsstil .
Har fått stor lust att hjälpa andra i samma sits som mig och är så glad över min nya kropp. STORT TACK Helena!!! Du är en jättebra pt och en enorm förebild.

Annelie 34 år

Annelies mål var att komma i form, känna sig fast i kroppen och nöjd med sig själv. Hon ville även få en starkare och bättre hållning. Under våra veckor tillsammans så gick Annelie ner 6 kilo och minskade 10 cm i midjan.

"Har även förbättrat min kondition jättemycket. Är jättenöjd över min nya hållning. Axlarna hänger inte längre och jag har mycket mindre ont i axlarna"

 

Annelies egna ord:

Hur kom du i kontakt med Helena Benedicks Din personliga tränare?

Jobbade med Helena för några år sedan och följde henne på Instagram och blev sugen att få lite hjälp med kost och träning.

 

Hur har Helena Benedicks Din personliga tränare hjälpt dig?

Helena har hjälp mig att inse vad viktigt det är med kosten om man vill gå ner i vikt och få en fastare kropp. Även att kosten är jätteviktigt om man ska försöka bli av med sitt sockersug. Helena har hjälpt mig att våga träna i gymmet och jag har fått många roliga/jobbiga pass som jag kan köra. Har även förbättrat min kondition jättemycket. Är jättenöjd över min nya hållning. Axlarna hänger inte längre och jag har mycket mindre ont i axlarna.

 

Hur har samarbetet med Helena Benedicks Din personliga tränare påverkat just dig? Några för/nackdelar?

Samarbetet har funkat bra. Eftersom man skickar in bilder så blir man extra sporrad att göra bra resultat. Även att man får skäll om man fuskat. En nackdel är att man ibland skulle vilja ha lite personlig kontakt och nån som kunde pusha på en under passen och visa vissa övningar.

 

Vad ska du göra nu? Några planer och tankar om framtiden?

Nu ska jag fortsätta att träna och än finns det lite fler kilo att ta av. Tack för 3 bra månader nu ska jag fortsätta denna resa själv.

#stop

Denna sidan använder cookies, genom att fortsätta godkänner du användandet av cookies.